‘’ZAMANLA YARIŞIYORUZ’’

En çok yaşanan sorunun asılsız ve gereksiz çağrılar olduğunu söyleyen Eroğul, ‘’Yaşadığımız en büyük sıkıntılardan biri olan gereksiz ve asılsız çağrılar çalışma arkadaşlarımızın hem performansı hem çalışma düzeni konusunda sorun yaşatmakta. Bizim en çok şikayet ettiğimiz hususlardan bir tanesi. Buradan Afyonkarahisar halkının bu konuda daha dikkatli ve duyarlı olmalarını istiyoruz. Çünkü insan hayatı her şeyin ötesinde. Ekip arkadaşlarımız insan hayatına en hızlı şekilde müdahale edebilmek için zamanla yarışıyoruz. Bu konuda Afyonkarahisar halkının daha duyarlı olmasını talep ediyoruz.’’

1K3A9759

‘’%51.9’U GEREKSİZ VE ASILSIZ’’

Afyonkarahisar’da 2022 yılında gelen 746 bin 867 çağrının %51.9’unun gereksiz ve asılsız olduğu belirten Eroğul, ‘’2022 yılında 746 bin 867 çağrı alındı. Maalesef belirtmiş olduğumuz gibi bu çağrıların %51.9’u gereksiz ve asılsız çağrı olup bizleri ciddi şekilde etkilemektedir. İnsan hayatına müdahalede olumsuz sonuçlara neden olmaktadır.’’

‘’ÖNCELİKLE EĞİTİMDEN GEÇTİĞİNİ DÜŞÜNMEKTEYİZ’’

Asılsız çağrılarla mücadele konusunda çalışmaların devam ettiğini belirten Eroğul, ‘’Bu asılsız çağrıların giderilmesi hususunda sayın valimizin talimatlarıyla ilgili kurumlarla çalışmalarımız devam etmekte ve kabahatler kanununa göre idari para cezası uygulanmaktadır. Sayın valimizin talimatlarıyla milli eğitim müdürlüğümüzle protokol imzalayarak bazen okulları ziyaret ederek bazense okulları kurumumuza davet ederek insanları bilinçlendirmek için çalışmalarımız devam etmektedir. Amacımız gereksiz ve asılsız çağrıların sonlandırılmasıdır. Bunun ise öncelikle eğitimden geçtiğini düşünmekteyiz. Bu konuda kurumlarımızın ve vatandaşlarımızın desteğine ihtiyacımız var.’’

1K3A9771

‘’TÜM ÇALIŞANLARIMIZA TEŞEKKÜRLERİMİ VE ŞÜKRANLARIMI SUNUYORUM’’

Çalışanların nasıl motive edildiğinin sorulmasının ardından ekip arkadaşlarına teşekkür ve şükranlarını ileten Eroğul, ‘’Öncelikle tüm çalışanlarımıza teşekkürlerimi ve şükranlarımı sunuyorum. Hepsi özverili bir şekilde Afyonkarahisar halkına hizmet etmenin bilinci ve sorumluluğuyla çalışmaktadırlar. Bizlerde kendilerine bakanlığımızın ve sayın valimizin belirlemiş olduğu program çerçevesinde hizmet içi eğitimlerle personelimizin motivasyonunu sağlamaya çalışıyoruz. Burada çalışmak kolay değil. 24 saat gereksiz ve asılsız çağrılarla uğraşan personelimizin psikolojisi bozulmaktadır. Bu konuda tekrar hatırlatmada bulunmak istiyorum. Tüm Afyonkarahisar halkından destek bekliyoruz.’’

1K3A9768

‘’3 SANİYE İLE 6 SANİYE ARASINDA DEĞİŞMEKTE’’

Olaylara reaksiyon süresinin Türkiye ortalamasının üzerinde olduğunu belirten Eroğul, ‘’Afyonkarahisar 112 Acil Çağrı Merkezi olarak eski yazılımdan yerli yazılıma ve yeni sisteme geçen pilot il seçildik. Bunun vermiş olduğu teknik destek ile olaylara reaksiyon süremiz 3 saniye ile 6 saniye arasında değişmekte olup Türkiye ortalamasının üzerinde yer almaktadır.’’

‘’OLAYLARA ÇOK HIZLI BİR ŞEKİLDE MÜDAHALE EDİLMEKTEDİR’’

Müdahale süresinin de Türkiye ortalamasının üzerinde olduğunu belirten Eroğul, ‘’Müdahale süremiz kurumların coğrafi durumuna göre 4 dakika ile 6 dakika arasında değişmekte olup yine Türkiye ortalamasının üzerindedir. Personel arkadaşlarımızın, kurum amirlerimizin özverili çalışmasıyla olaylara çok hızlı bir şekilde müdahale edilmektedir.’’

‘’EMNİYET, JANDARMA, SAĞLIK, AFAD…’’

Birden fazla kurumun 112 Çağrı Merkezi çatısı altında toplandığını söyleyen Eroğul, ‘’112 Acil Çağrı Merkezi Emniyet, jandarma, sağlık, AFAD, itfaiye, orman işletme gibi kurumların toplandığı acil durumlarda hizmet vermekte olan bir kurum. Tek merkezden tek numara ile 24 saat esasına göre Afyonkarahisar halkına aralıksız hizmet verilmektedir.’’

‘’İNSANI HAYATA BAĞLAYAN TEK NUMARA’’

Afyonkarahisarlılara 112 numaralı hattın gereksiz yere meşgul edilmemesi için mesaj veren ve ricada bulunan Eroğul, ‘’112 acil durumlarda aranması gereken bir hat olup gereksiz ve asılsız yere aranması insan hayatında olumsuz sonuçlara neden olabilmektedir. Bu nedenden dolayı Afyonkarahisar halkını 112’yi gereksiz yere meşgul etmemeleri konusunda ricada bulunuyoruz. 112 insan hayatını kurtaran ve insanı hayata bağlayan tek numara.’’

‘’ONLAR İÇİNDE GÖNDERSENİZ NE OLUR?’’

112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarından biri olan Veli Kılınç, aldığı bir acil çağrının sonrasında şaşkına döndüklerini belirtirken, ‘’Aldığımız en absürt çağrı bir doğum vakasıydı. Hasta ambulans talebinde bulundu. Adres bilgilerini aldık ve tam ambulans çıkarken gebe ile ilgili ayrıntıları almak için tekrar aradığımızda gebenin insan olmadığını, bir inek için ambulans istediklerini söylediler. O anda şaşırdık. Ne diyeceğimizi bilemedik. Hayvanlar için ambulans göndermediğimizi söylediğimizde ise ''insanlar için gönderiyorsunuz hayvanlar içinde gönderiverseniz ne olur?’’ dediler. Yani bizden bir inek için ambulans talep ettiler.’’