Abdullah Kaptan Konferans Salonunda gerçekleşen seminerde, Afyonkarahisar Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) Müdürü Mutlu Yaşar Saraç, Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanı Hüseyin Ceylan, Rehberlik Hizmetleri Bölüm Başkanı Gamze Güllübaş Ulusoy öğrencilere RAM’ı tanıtarak bilgi paylaşımında bulundu.
“RAM’IN HİZMET GRUBU 0-99 YAŞ”
Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanı Hüseyin Ceylan öğrencilere, Özel Eğitim Hizmetleri olarak okullarda kaynaştırma ve bütünleştirme alacak öğrencilerin tanımlama hizmetlerinin nasıl yapıldığını anlattı. Normalaltı ve normalüstü öğrencilerle ilgilendiklerini belirten Ceylan, “Her yaş kitlesinden bireylere hizmet ediyoruz. 0-99 yaş grubu bizim hizmet ettiğimiz yaş grubudur. Özel eğitime gereksinim duyan bireylerin özel olarak geliştirilmiş yöntemlerle uyguladığımız envanterler ve testlerle birlikte bireylerin incelemesini, değerlendirmesini ve yönlendirmesini yapıyoruz” dedi.
“AFYONKARAHİSAR’DA TÜRKİYE’NİN EN YOĞUN İKİNCİ MERKEZİ”
Rehberlik Hizmetleri Bölüm Başkanı Gamze Güllübaş Ulusoy ise RAM’da uygulanan rehberlik hizmetlerine dair bilgiler paylaştı. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik (PDR) bölümü bitiren öğrencilerin birer psikolojik danışman olduğunu kaydeden Ulusoy, “Okullarda sizden beklenen psikolojik danışmanlık yerine rehberlik faaliyetlerini yürütmeniz oluyor. Psikolojik danışmanlık sizin özveriniz ile yürüttüğünüz bir iş oluyor” ifadelerini kullandı. Ulusoy, Psikolojik Danışman ve Rehberlik Hizmetlerinin faaliyetlerini ise şöyle anlattı: “RAM olarak meslektaşlarımız ve velilerimiz arasında bilgi akışını sağlayan müşavirlik hizmetlerini yürütüyoruz. Sık sık sahaya iniyoruz. Afyonkarahisar RAM olarak Türkiye’de en yoğun ikinci merkeziyiz. Afyonkarahisar’ın kırsalı çok geniş olduğu için çalışma sahamız da çok geniş. Okula da atansanız RAM’a da atansanız bir yıllık çalışma planınız oluyor. Bu çalışma planı bir RAM yönergesine bir de rehberlik ve danışma hizmetleri yönetmeliğine göre yapılıyor. Bu doğrultuda yıllık çerçeve plan dediğimiz belirli hedeflerin olduğu bir plan hazırlanıyor. Bu hedefler üzerine çalışılıyor. Kalabalık okullarda bu planları uygulamak zorlaşıyor. Bu nedenle planlar olabildiğince kalem işler dışında doldurulmamalıdır.”