Keklik düzenlediği basın toplantısında 112’nin çalışma sistemi konusunda bilgilendirmelerde bulundu. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü ön çağrı, jandarma, emniyet, sağlık, AFAD, orman, itfaiye olmak üzere yedi farklı kurumun koordine içinde çalıştığını kaydeden Keklik, kurumun 7 gün 24 saat esasına göre çalışan ve acil yardım hizmeti sunan tamamen vatandaş odaklı bir kurum olduğunu belirtti. Keklik, “Ön çağrı biriminde çağrı karşılama memurları çalışmaktadır. Müdürlüğümüzde ki verilere göre 1 Eylül 2023 tarihine kadar asıllı çağrı oranı yüzde 33,71, asılsız çağrı oranı yüzde 66,29'dur. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünü gereksiz yere meşgul ettikleri tespit edilen kişilere kabahatler kanununda belirlenmiş olan bin 250 TL idari para cezası verilir. Tekerrür halinde bu ceza iki katı olarak uygulanır. Müdürlük olarak ilimizde asılsız çağrı oranının azalması için vatandaşlara gerekli bilgilendirmeler düzenli olarak yapılmaktadır. Bunun için İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile protokol imzalanmış olup kurum olarak okullara gidip öğrencilere 112 numarasının bilinci aşılanmaktadır. 2023 yılının ayrıca ilk sekiz ayında 535 bin 833 çağrı geldiğini bunların 355 bin 181’inin yani yarısından fazlasının ise asılsız çağrılardan oluşmuştur” dedi. >>MEVLÜT TINAS
112 Çağrılarının Yarısından Fazlası ‘Asılsız’ İhbar
Bunlar da ilginizi çekebilir